Lahe Huvikooli eelkooli õppetöö aluseks on alushariduse raamõppekava põhjal koostatud Lahe Huvikooli eelkooli õppekava. 2024/25 aasta õppetöö toimub Keila Koolis esmaspäeviti (grupp I) ja kolmapäeviti (grupp II) 16.00-18.30 ja Saku Gümnaasiumis neljapäeviti 16.00-18.30. Koolivaheaegadel ja riiklikel pühadel õppetegevust ei toimu. Õppetöö maht on 4 ainetundi nädalas, a 20 min:
- keel ja kõne
- matemaatika
- mina ja keskkond
- käeline tegevus
Tundidevaheline mängu- ja puhkuseaeg on a′ 10 minutit. Eelkooli õppekava läbimise kohta saab laps tunnistuse.
Õppe- ja kasvatustegevus
Meie eelkoolis on õppetöö läbiviimisel aluseks ainetevahelisel integratsioonil tuginev üldõpetuse põhimõte. Õppija kasvatustegevuse kavandamisel ja korraldamisel lõimitakse järgmisi tegevusi: kuulamine, kõnelemine, lugemine, kirjutamine, vaatlemine, uurimine, võrdlemine, arvutamine ja käelised tegevused.
Õppe- ja kasvatustegevus hõlmab järgmisi valdkondi:
KEEL JA KÕNE (tuleb toime igapäevases suhtlemises, tunneb huvi lugemise ja kirjutamise vastu)
Eesmärgid:
- julgustada last ennast väljendama;
- arendada igapäevast suhtlemisoskust;
- suunata last õige häälduse, õigete grammatiliste vormide ja lauseehituse kujunemisel;
- täpsustada sõnade tähendusi;
- tutvustada lasteraamatuid;
- kujundada lugemise ja kirjutamise alusoskuseid;
- arendada mitmesuguseid õpioskusi: vaatlemist, kuulamist ja kõnelemist, vestlemist, jutustamist, rollides esinemist, küsimustele vastamist.
MATEMAATIKA (rühmitab esemeid tunnuste alusel ja võrdleb neid; tunneb lihtsamaid ajamõisteid; tunneb ja kirjeldab geomeetrilisi kujundeid, näeb matemaatilisi seoseid oma igapäevategevuses.)
Eesmärgid:
- kujundada esemete järjestamise, rühmitamise, võrdlemise ja oluliste tunnuste järgi jaotamise oskusi;
- õpetada määrama esemete arvu, tundma arvurida ning järjestusseoseid arvude reas, sooritama tegevusi hulkadega;
- harjutada arvude liitmist ja lahutamist;
- käsitleda numbreid ja numbrite kirjutamist;
- kujundada matemaatiliste jutukeste koostamise oskust;
- tutvustada suurusi ja nende mõõtmist igapäevaelust tuttavate mõõtühikute abil;
- arendada kehade ja kujundite praktilise tundmise taset;
- luua vajalik alus koolimatemaatika õppimiseks.
MINA JA KESKKOND (sotsiaalne, loodus- ja tehiskeskkond)
Eesmärgid:
- omab ettekujutust oma minast ning enda ja teiste rollidest;
- teab üldtunnustatud käitumisnorme;
- vaatleb juhendamisel ümbritsevat;
- esitab küsimusi ja leiab vastuseid.
KÄELINE TEGEVUS (tunneb rõõmu loovast eneseväljendusest; kujutab isikupäraselt ümbritsevaid esemeid, sündmusi ja oma kujutlusmaailma; vaatleb, kirjeldab ja kujundab ümbritsevat ja tarbeesemeid; kasutab õpitud voolimis-, joonistamis- ning maalimisvahendeid ja –võtteid).
Eesmärgid:
- kujundada käelisi oskusi ja vilumusi;
- arendada kujutlusvõimet ja loovust;
- õpetada töö- ja korraharjumusi;
- arendada iseseisvust, taiplikkust ja algatusvõimet;
- kujundada erinevate töövahendite käsitsemise oskust;
- suunata lapsi tajuma värve, õpetada nägema ja edasi andma lihtsaid motiive ümbritsevast elust ja loodusest.